Gázló TT 2006.07.22

Gázló MTB túra a Bakonyban, országúti bringás szemmel.

Mint a címből is kiderül, nem kifejezetten a terepen való kerékpározás a kedvenc elfoglaltságom, és ezzel jó páran vagyunk így a csapatból, de István barátunk hathatós propaganda munkájának köszönhetően tavaly egy kölcsön bringával végigmentem a Gázló túrán, és megfogott a dolog. Amiért nagyon tetszik : rutintalan, terephez nem szokott, technikailag nulla kerékpárosok is (ezek vagyunk mi) végig tudnak rajta menni úgy, hogy jól érzik magukat.

Maga a túra elég rosszul indult, István a kocsiból előszedve kerékpárját, megdöbbenve tapasztalta, hogy szállítás közben eltört a váltójában a terelő görgőt tartó csavar, ami szombat reggel Veszprémben nem egy könnyen beszerezhető alkatrész. Szerencsére, mint a mesében megérkezett a jó tündér, aki élete párját kisérvén csak egy kis városkörnyéki biciklizést tervezett, amíg mi a túrán aszalódunk. Erről a tervéről önzetlenül lemondva felajánlotta kerékpárjából a kérdéses alkatrész, ami csodák-csodája kompatibilis volt a töröttel. Hálából rásóztunk 2 db feleséget, hogy ne unatkozzon szegény :)) Mint kiderült, nem volt ez rossz húzás, remekül elvoltak a csajok, hála a jó tündérnek, autóval követtek minket, ahová lehettet, így ők is láthattak néhány részt a túrából.

Nem tudok pontos útvonal leírást, precíz beszámolót írni, összefolynak az események, csak képek maradtak meg, apró mozzanatok. Indulás után összeállt egy jó kis társaság, és sikerültvégig együtt maradnunk. Vidáman tekertünk a még elviselhető melegben, nyeltük a port, estünk-keltünk, égette bőrünket a néhol derékig érő csalán, karmoltak az útra belógó ágak, csíptek a vérszívók , de ez senkit nem zavart különösebben. Gyönyörű vidéken haladtunk, volt minden, poros, homokos dimbes-dombos szakasz a tűző napon, kellemes hűvös erdei út, kanyargós aszfalt ( itt érdekes módon mi puhány országútisok egyből magunkhoz tértünk, mindjárt tudtuk hová kell rakni a kereket :)Jó helyen voltak a frissítő pontok, mindig időben pótolhattuk a rendesen fogyó italkészletet, bár az egyik ellenőrző pontnál a csobogó forrásban hűtött dobozos sörök látványa igencsak demoralizálóan hatott a népre. Komoly erőpróba volt továbbmenni és otthagyni a Kánaánt....

Viszontagságos kerekezés után végre elérkeztünk a túra nevét adó szakaszhoz, ahol kilenc alkalommal kanyarog át az út a Cuha patakon. Előtte még bemelegítésként feltartott minket a vasúti híd alatt található, soha ki nem száradó dagonya, ahol a társaság inkább a szárazlábbal való kerülést választotta, míg én lelkesen István után eredtem, aki vidáman átbiciklizett rajta Ezt nem kellett volna, a bátortalan nekifutás eredménye az lett, hogy elsüllyedtem az iszapban, így az épp érkező iskolás csapat, és társaim egy emberként felcsattanó röhögése közepette végig gyalogoltam a mocsárban.A gázlókat simán vette a csapat, főleg hogy a tavalyi víz mennyiség töredéke csobogott át kerekeink között az átkeléseknél.

A jóleső hűvös vízbe való gázolás után már csak egy erőpróba volt hátra, felmászni a Hajagra vezető, murvával frissen felszórt, tűző napsütéssel nehezített emelkedőn, ami már szemmel láthatóan erősen megviselt mindenkit. A hegytetőre érve, ahogy szanaszét hevert ember, bicikli, hátizsák, meg is állapítottuk, hogy úgy nézünk ki, mint egy tömegbaleset a Tour de France-on.  Fokozta a hangulatomat, hogy a lemerülő jeladó miatt, a pulzus számlálóm szerint már órák óta halott voltam :)) Jól esett a pihenő, illetve a tudat, hogy innen már nagyrészt csak "lejtmenet" van.

Az utolsó ellenőrző pontnál sokadszor összevártuk egymást, és egyszerre érkezvén Veszprémbe bezsebeltük az elismerő tapsot, átvettük az oklevelet, kitűzőt. Nem tudom milyen átlagot, stb. mentünk, nem ez volt a lényeg. Köszönet a Happy Bike SE tagjainak a példa értékű szervezésért, remélem még sokszor átélhetjük az élményt, amit nyújt ez a remek rendezvény ! Hazafelé még fürödtünk egyet a Velencei tóban, megvacsoráztunk, azt hiszem senkit nem kellett este álomba ringatni.

A beszámolóhoz tartozó foto album :  Klikk....► Vissza a beszámolókhoz :   Klikk....►